خانه » اخبار تکنولوژی » گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن یا بازی انگاری واژه ی جدیدیست که در فضای کسب و کارهای نوپا بسیار شنیده میشود.
برای آشنایی بیشتر با این مضمون می توانید مطلب کامل تری را در تندتک بخوانید.

گیمیفیکیشن بخش1
گیمیفیکیشن یا بازی انگاری واژه ی جدیدیست که در فضای امروز بسیار شنیده میشود. متاسفانه بعد از اینکه هرکلمه ای بسیار متداول می شود افراد زیادی ادعا می کنند که در این زمینه متخصص هستند. این افراد با کپی کردن ظاهر بسیاری از پوسته ها سعی در بازآفرینی نمونه های موفق دارند، اما حلقه ی گمشده در این میان این است که واقعیت گیمیفکیشن چیزی ورای این پوسته هاست.

اتفاقی که در عمل افتاده این است که بسیاری از خود پرسیده اند چه فعالیتی هست که افراد در آن بسیار درگیر میشوند و پاسخ بازی بوده است، سوال بعدی این بوده که در بازی چه المان هایی وجود دارد که کاربر جذب آن میشود و پاسخ سکه نشان و جدول برندگان بوده است و به همین دلیل افراد بجای گیمیفیکیشن به پوینتیفیکیشن روی آورده اند و با این خیال که با اضافه کردن سکه مرحله نشان و جدول برندگان میتوان انگیزه ی کاربر را چند برابر کرد، در نهایت ادعا میشود که ما گیمیفیکیشن کار کرده ایم.

اما گیمیفیکیشن چیزی ورای این حرفهاست شرکت تحقیقات گارتنر پیش‌بینی کرد که تا سال 2015 سرویس‌های گیمیفیکیشن به اندازه‌ی فیسبوک، ای‌بی، آمازون و غیره مهم خواهد بود و بیش از 70 درصد از سازمان‌های جهانی روش های بازاریابی خود را با هدف تعامل بیشتر با مشتریان تغییر خواهند داد و یکی از این روش‌ها گیمیفیکیشن است و هر سازمانی حداقل یک اپلیکیشن گیمیفیکیشن خواهند داشت.
واژه‌ی گیمیفیکیشن در سال 2003 توسط نیک پلینگ ابداع شد اما محبوبیت خود را در سال 2010 یافت. یک مثال قدیمی از گیمیفیکیشن برنامه‌ی پرواز مکرر بودند(ffp) که از آن‌ها به عنوان برنامه‌های وفاداری استفاده می‌کردند. این برنامه‌های وفاداری به شکل مایل‌های پرواز مکرر بودند و به مشتریان در قبال مسافتی که با این خطوط هوایی پرواز می‌کردند امتیازهایی می‌دادند که مشتری می‌توانست در پرواز‌های بعدی آن‌ها را به بلیط تبدیل کند.
تکنیک‌های گیمیفیکیشن در تلاش برای نفوذ به تمایلات طبیعی مردم مانند مسابقه، موفقیت، نوع دوستی، همکاری اجتماعی و بسیاری دیگر است. کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند از گمیفیکیشن با تغییر رفتار کاربران به نفع خود استفاده کنند. یک روش رایج گیمیفیکیشن پاداش دادن به کاربرانی است که کار مورد نظر ما را انجام می‌دهند. پاداش‌ها می‌توانند مدال یا امتیازهایی براساس تخصص و دستاوردهای کاربران باشند.

درباره مسعود بیگی

مسعود یه خوره ی اکوسیستم کسب و کارهای آنلاینه که به همراه محسن سرمست بنیانگذاران تندتک شدن و دارن تلاش میکنن دانش خودشون رو با اکوسیستم به اشتراک بگذارن و همینطور نقش دیده بانی رو با عدالت در اکوسیستم داشته باشن. اگه به مشاوره در بخش های فنی و مدیریت پروژه هاتون نیاز دارید همیشه میتونید رو کمکش حساب کنید.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

*

x

این مطالب را نیز ببینید!

ارزش کافه بازار؟!

⁠در سال ۲۰۱۴ ارزش کافه بازار ۲۰ میلیون دلار تخمین زده شد. اطلاعاتی مبنی بر ...