تست مامان

نویسنده این کتاب، راب فیتزپاتریک، کارآفرینِ حوزه‌ی تکنولوژی است. او یکی از شُرکای Founder Centric است. راب و همکارانش در فاندر سنتریک به شتاب‌دهنده‌های اروپایی و دانشگاه‌ها در موردِ طراحیِ کسب‌وکار و برنامه‌های آموزشی استارتاپی کمک می‌کنند. راب تا به حال سه شرکت را با موفقیت ورشکسته کرده، جزو افراد پذیرفته‌شده در YCombinator بوده و همین‌طور سازنده‌ی محصولاتی است که توسط برندهای بزرگ دنیا مثلِ سونی و MTV استفاده می‌شوند.

تست مامان کتابی است برای اعتبارسنجی ایده های استارتاپی. این کتاب به ما می آموزد که چطور با مشتری صحبت کنیم و با وجود همه دروغ هایی که در گفتگوهایمان می شنویم، بفهمیم ایده ما خوب است یا نه!

نویسنده این کتاب معتقد است که صاحب ایده نه تنها نباید از مادرش بپرسد که ایده ی خوبی دارد یا نه، بلکه این سوال را از هیچکس نباید بپرسد. هیچ کس وظیفه ندارد حقیقت را به ما نشان دهد. از طرفی بطور کلی این سوال، سوال مناسبی نیست و هر کسی را تشویق می کند که تا حدی در جوابش به ما دروغ بگوید. این وظیفه ماست که از طریق پرسیدن سوال های مناسب، جواب های مناسب و حقیقی خود را بگیریم.

تست مامان ، یک سری قوانین ساده برای طراحی سوال های مناسب به شما ارائه می دهد. سوال هایی که در جواب آن ها حتی مامان ها هم نتوانند به شما دروغ بگویند.

tondtech.ir

درباره مسعود بیگی

مسعود یه خوره ی اکوسیستم کسب و کارهای آنلاینه که به همراه محسن سرمست بنیانگذاران تندتک شدن و دارن تلاش میکنن دانش خودشون رو با اکوسیستم به اشتراک بگذارن و همینطور نقش دیده بانی رو با عدالت در اکوسیستم داشته باشن. اگه به مشاوره در بخش های فنی و مدیریت پروژه هاتون نیاز دارید همیشه میتونید رو کمکش حساب کنید.

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

*

x

این مطالب را نیز ببینید!

اینفوگرافی کافه بازار

Reading Modeاین هم اینفوگراف داستان کافه بازار که زحمت دوستان سایت modir.tv است http://modir.tv/cafe-bazaar-brandstory #هفته_کافه_بازار ...